tisdag 21 juni 2011

Eftermiddags aktiviteter.

Idag efter jobbet så åkte jag bort till stallet för att skruva i isolatorer i stolparna till hagen. Fick i bra många och har kommit lite mer än halvägs runt hagen :)

Har även börjat trä i den övre tråden för att se hur långt den räcker så jag vet hur mycket mer jag kommer att behöva köpa. Har bara två trådar än. Men får se om jag skruvar i en tredje sen. beror på hur mycket allt räcker till.



Ett litet tips till er som också har trä stolpar och ska skruva i isolatorer! Många har säkert kommit underfund med det själva men tipsar om det ändå. Om du börjar att skruva i isolatorn med händerna och sedan trär igenom en spik eller pinne genom öglan och ''vevar'' med den så kommer det gå mycket lättare och är skonsamt mot händerna.

Hade lätt kunnat skruva i hela hagen idag och då är det runt hundra stolpar med två i varje. Men tiden räckte inte till. Men hoppas att få det färdigt i morgon. Fasar bara när jag ska över ån för att fästa i träden på andra sidan. Får nog räkna med att bli rejält blöt.

Gräset i hagen börjar bli enormt långt och är alldeles för högt för att hästarna ska kunna gå där nu. Så måste få dit någon som kan slå hagen och göra hö av det först. Om bara vädret kunde tillåta det...










Har satsat på att få hem hästarna nästa vecka eller nästa helg :) men mycket som ska köpas först, förmodligen mer tråd, strö till stallet, hinkar och lite annat smått och gott. Men jag ska verkligen ha nästa vecka som mål! För jag längtar ihjäl mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar