måndag 20 juni 2011

Hovvårds kurs.

Helgen har varit helt fantastisk! Den har varit så skrämmande och chockerande. Men också så enormt lärorik, den mest lärorika helgen i mitt liv hittills kan jag lugnt säga. Och den har gett mig ett helt nytt perspektiv på hur vi egentligen sköter om våra hästar. Och hur allt verkligen fungerar.
Man blir chockerad över att inte denna kunskap finns hos varje veterinär, hovlslagare och hästägare idag. Det är ju så sjukt enkelt och LOGISKT när man får se det!

Jag tänker inte skriva om hela kursen i detta
inlägg. Utan jag tänker ta upp de olika delarna i separata inlägg under veckan. För jag tycker att detta är VIKTIGT att ALLA som håller på med hästar får veta. Sen om man tror det eller ej, det är varje individs ensak. Folk behöver inte börja med allt det jag kommer att berätta om det säger jag inte. Jag tänker inte döma någon eller tvinga någon. Vill du inte veta så läs inte. Men jag tycker att det är viktigt att veta då det kan rädda LIVET på era hästar en dag. Och mer information skadar väl inte? Denna information kan bara hjälpa.

Men idag så tänker jag inte ta upp speciellt mycket ur själva kursen utan bara visa lite bilder och hur det gick till. Vill bara varna känsliga läsare att vissa bilder kan vara känsliga då vi fick verka i döda hästhovar. Jag själv trodde att det skulle vara väldigt jobbigt och visst var det det lite i början. Men sen var det bara intressant och hästen finns ju inte kvar. Utan bara ''skalet'' Men är du känslig så titta ej på bilderna. Men dom jag valt ut är dom minst känsliga bilderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar