fredag 2 december 2011

Att dela

Här är en osäker Lucky :) När han tycker något är läskigt eller obehagligt och lägger ansvaret på mig så smyger han in bakom ryggen på mig. Exempel över vägtrummor, broar, vattendrag eller vattenpölar :) Eller när vi går förbi nya ställen.

Och här är är en Självsäker Lucky som antingen känner att vi båda har koll på läget och går helt jämsides bredvid mig. Oftast när jag går och pratar med honom hehe. Eller när han känner att han måste leda mig förbi något eller att han har stenkoll, då går han några steg framför mig UTAN att för den delen ligga och dra i grimskaftet utan han leder utan att ''dominera mig''

Ser ni en ohanterbar eller dominant häst här bara för att han får gå först ibland? Nepp :) Vi delar på ledarskapet och han älskar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar