lördag 17 december 2011

Ridtur!



Nu är jag precis hemkommen från en liten tur med Lucky! Blev väl inget jätte runda utan en precis lagom tur med mest skritt men även lite ''travträning'' Och han har blivit riktigt duktig nu på att trava i arbetstrav och inte slänga sig iväg eller öka takten till ''travar trav''. Dock så blir han mer och mer ivrig ju mer vi springer och han glömmer bort att trava långsamt hehe. Men jag tycker bara om att han är så nöjd.

För i början när han kom till mig så ville han absolut inte springa. Han var nästan segare än en gammal ridskole häst hehe. Men nu är han mycket mer energisk och arbetsvillig! Och det är härligt att känna och se honom så glad. Han ville inte ens gå hem idag utan försökte dra in mig på en annan väg vi redan gått en gång under turen. Sötnosen.

Det blev iaf en riktigt mysig tur trots det fula vädret. Jag har faktiskt inte ridit på två veckor. Så det kändes jätte bra. Och i morgon kommer kanske Frida och kör en ridlektion med oss! Så det ser jag fram emot och hoppas på fint väder!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar