söndag 4 december 2011


Idag så kom Hanna och hälsade på och hon hade med sig kameran & hennes Chezz, en bomlös akademiska sadel! :) Som jag fick prova. Så det blev en ridtur/ photosession idag i det fina vädret. Bilderna från det finns i inlägget under detta i en rejäl bildbomb!

Men iaf så älskade jag sadeln och jag skulle väldigt gärna vilja ha en själv :) Dock så är jag tveksam till passformen då den trots kilinlägg klämde på Luckys manke. Så det beror på om man kan byta ut panelerna på sadeln eller flytta dem så att dom passar bättre och sadeln kommer högre upp.
Men det var iaf jätte kul att äntligen få prova en akademisk sadel vilket jag velat göra länge och den va super bekväm :)

Jag blev också väldigt glad i dag då Lucky verkligen bjöd på sig själv! Han va pigg och framåt och bjöd på några travrundor fram och tillbaka på en stenig grusväg utan sina boots! Och att han blev ännu piggare och ivrigare av det. Det va inte länge sen han segade sig och vägrade springa. Nu ville han det så gärna att han kunde knappt stå still efteråt och han skrapade med hovarna i marken vilket han aldrig gjort förut!

Och när vi släppte han och Roi i ''lekhagen'' så dom skulle få springa av sig rejält så bjöd han på ett par bocksprång vilket jag aldrig sett honom göra. Blev så himla glad att se honom så glad och fågelfri :')

Jag tror att hans riktiga personlighet börjar lysa igenom hans ''pokerface'' som han förmodligen haft under sitt travar liv då han fått resa runt mycket och aldrig haft en person som brytt sig om honom som den han är istället för hans trav kvalitet. Så jag är riktigt lycklig idag och jag hoppas att Lucky är det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar