måndag 24 oktober 2011






Woops! Här har man ju helt glömt att man har en blogg för tusan! Hehe jaja. Det har varit lite mycket att tänka på ett tag nu så får och kan väl skylla lite på det.

Jaja här kommer en liten update sen senast:

Sist jag bloggade så hade jag alltså ramlat av Lucky och slagit i huvudet. Klarade mig dock ur händelsen utan ens ett blåmärke eller skrapsår. Så jag mår alltså bra :) Och jag va upp och red på Lucky några dagar senare och det funkade jätte bra, tåget kom och åkte förbi oss men varken jag eller han fick panik eller blev rädda så det va ju bra :P

Jag har börjat rida honom nu med min tömkörningsgjord som jag fäst stigbyglar i som en barbacka gjord ungefär och detta har funkat jätte bra! Gjorden är av tyg och gel material och inte av läder så den är väldigt mjuk och har mitt reflex schabrak och en pad till gjorden under så det är väldigt mjukt och fint åt Luckys Rygg.

Har ridit ut några gånger med min jobbarkompis och hennes medryttar häst Marre som är en liten varmblodsgubbe på 20 år men som det är mer krut i en än två åring haha ^^ Och det har funkat jätte bra! Han gör så att det blir lite mera driv i Lucky så vi har travat för första gången under en ridtur nu utan att jag flög av som en vante då haha. Och det va underbart! Får väl se när jag vågar mig på att be honom om en snabbare gångart :P

Lucky och också blivit mycket mindre öm i fötterna! Nu snubblar och staplar han inte längre och han klarar av att gå där det är lite mera grusigt. Men dock så går han väldigt stelt då han hela tiden spänner sig och förväntar sig att det ska göra ont. Så nu har jag äntligen beställt hem ett par boots åt hans framhovar! Och ska beställa hem till bakhovana också sen när det blir råd till de. Kommer nog bli skönt åt hans fossingar :)

Lucky har fått mugg på karlederna bak, vilket inte är helt förvånande i dessa tider. Men jag har påbörjat behandling och på ena bak så har jag fått bort det redan, men andra benet måste jag nog ta och tvätta ordentligt någon dag.

Och det jag letar efter nu är en bomlös sadel. Och funderar på denna Freemax sadeln. Har frågat runt många människor om dessa och andra bomlösa sadlar och alla säger olika! Man blir hel galen på det :P Så jag har bestämt mig för att helt enkelt bara köpa hem en och prova :) Tror det är det enda att göra. Alla hästar har ju olika ryggar och alla folk tycker ju olika. Så det får bli att prova sig fram.

Ska försöka uppdatera lite oftare nu igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar