fredag 11 november 2011



Åh shiet va dålig jag har blivit på att uppdatera. Ska verkligen försöka skärpa mig! Men det händer inte mycket nu i höstmörkret som sagt. Men här är iaf en liten update sen senast!

Jag och Matilda tog en promenad till i onsdags och då slängde jag mig upp barbacka. Det var klar himmel för en gångs skull och att rida ut i den lätta kvälls dimman, mörkret, ha stjärnorna över huvudet och bara fullmånens ljus som lös upp världen var nog något av det mysigaste och häftigaste jag gjort :D Lite sagolikt blev det.

I torsdags så var jag och tittade på en akademisk träning i ett ridhus här i närheten, skriver om det i ett annat inlägg! :)

Idag så tänkte jag mig att jag skulle rida ut, men av någon anledning så liksom kom inte viljan i kroppen och huvudet. Jag blev lite förvånad för det va en halvbra dag och fortfarande ljust ute. Men jag tvingade iväg mig för att se om känslan skulle komma men icke, jag kände mig orolig istället. Men jag tänkte att jag hämtar hästarna och pysslar med Lucky åtminstånde och ser om viljan kommer då.

Men jag skulle nog ha lyssnat på magkänslan att det va en dålig dag -.- För när jag skulle släppa in Roi i sin box så precis när jag hakat av grimskaftet och ska dra in Roi i boxen så blir Lucky så ivrig att han klämmer sig förbi mig och knuffar till Roi så jag tappar honom och han kommer på att han är lös.. JIPPIE! Så jag fick slänga in en förtvivlad Lucky i sin box och springa iväg efter Roi med pellets och grimskaft i högsta hugg!

Var ganska rädd för jag visste att han skulle springa bort till stonas och fölungarnas hage... men precis utanför den så går tågrälsen och han skulle antingen springa på den eller över den om han skulle dit. Men lyckligtvis så hade han stannat på ängen precis neranför den. Och med hjälp av pellets så fick jag tag i honom utan problem. Jag hade inga stora förhoppningar om att jag skulle få ta honom :P jag va tvärsäker på att han skulle slänga sig ifrån mig och springa runt och retas.

Men när jag skulle gå tillbaka med honom så försökte han slita sig igen och det va nära att jag tappade haha, han drog med mig några meter :P Men jag kämpade tillbaka och tillslut så kom han underfund med att jag inte tänkte släppa så han gav upp.

Men jag klandrar inte buspojken för han är så himla uttråkad nu och understimulerad. Så han får ju göra det roligaste han kan av det han har :) Nåväl.

Det blev ändå en liten kort barbacka tur på Gubben Snäll ikväll. Dock så va han lite knäpp :P Han skulle prompt gå in mot Lysvik, något annat gick han inte med på då bara stannade han. Så det var bara att ge sig av dit, och han var riktigt pigg och framåt! Men när vi precis kommit in i samhället så blir han plötsligt en nervig arabhingst haha han spände upp sig och trippade framåt min lilla fjant. För något som jag absolut inte kunde höra, se eller lukta. men jag tror det måste ha luktat något ändå. För han höll på så några hundra meter. Och efter han krånglat framför en bil så kände jag att det räckte med äventyr för en kväll :p Jag ville inte utmana ödet. Så vi vände hemåt igem. :) Men han fick iaf röra lite på sig!'


Och i morgon så blir det en lång tur med Frida och Marre! Och då åker kameran med :D Så i morgon om jag hinner och kommer ihåg så ska jag lägga ut bilderna från den turen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar