fredag 15 juli 2011

Ankomsten


Måndagen den 4 juli så begav jag mig mot Stöllet för att hämta hästarna! Lastningen gick jätte bra och smidigt. Lite tveksamma var dom att gå in. Men bara efter någon minut så traskade dom duktigt in i transporten. Mamma var snäll och körde hästarna de 6 milen hem till mig i Lysvik.

När vi anlände så trodde ju jag att det skulle bli ett väldigt oroligt springande och gnäggande, Jag menar ett helt nytt ställe dom aldrig sett förut med nya ljud och lukter borde ju vara lite spännande och läskigt. Men istället så gick dom lugnt ut i hagen och tittade, åt lite grann och tittade runt igen. Helt lugna och coola! Blev nästan lite besviken haha!

Men är glad att dom trivs och dom är fortfarande helt lugna med sitt nya hem (Om allt funkar och jag bestämmer mig för att köpa dem)

Blev inte många bra bilder och ingen film, var så nervös att jag glömde bort hur man filmade med mammas systemkamera hihi. Men här är några iaf!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar