fredag 15 juli 2011

Rymlingen.


När hästarna varit hos mig i ungefär en vecka så knackade det på dörrem vid halv fem en morgon. Jag tänkte vad tusan är det nu? Då stod en man där som bor några hus bort från stallet som har två nordsvenskar. Han säger då att hästarna mina är på rymmen och att han inte kunde få tag i dem och att han måste åka till jobbet.

Det va bara att klä sig och att pallra sig iväg till hästarna. Tänkte att hur tusan ska jag få tag i dem? Hade ju tagit av carlos hans grimma. När jag kom till stallet så stod Cess lugnt utanför stalldörren och kikade bort åt hagen där nordsvenskarna gick. Min hages undertråd var sprängd precis framför henne. Jag fick syn på carlos som for runt hos nordsvenskarna och gick in i stallet för att hämta grimman. Blev väldigt orolig då en av nordsvenskarna kan vara riktigt elak mot andra hästar.

Men när jag kom ut från stallet så kom Carlos travandes längst med grusvägen. Det var bara att öppna grinden så gick han in själv! GULLE PONNI! Det blev massvis med beröm, och morötter. Han hade inte gjort sig illa och hagen gick att knyta ihop.

Jag visste att Carlos kunde rymma, det gjorde han ofta i Stöllet om inte strömmen var på. Men det brukade vara när maten tog slut i hagen. Och det är inte direkt någon större risk i min hage :P Men jag tänkte att om han rymmer så är det för att springa bort till nordsvenskarna. Dom måste precis ha upptäckt varandra då nordsvenskarna annars går i en hage lite längre bort utom synhåll. Men nu gick dom i hagen på andra sidan vägen.

Han ville ju bara säga hej till grannarna ^







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar