söndag 31 juli 2011

Klicker










Var tvungen att ta av hästarnas flughuvor idag :) Såg att dom hade börjat skava lite, inga sår men vill ändå låta huden läka lite innan dom får ha dem på igen. Och det är inte så farligt med knott och flugor just nu. Så jag tror dom klarar sig :)

Så jäkla drygt bara att Cessa ska vara så fjantig med flugsprayen. Man får verkligen vela med henne en stund innan hon accepterar det och inte går undan. Och jag måste spraya på en borste men så fort hon känner lukten så går hon iväg och man måste fjäska eller bli riktigt bestämd. Fjanten :)

Provade lite att vänja dem med klickern idag också. Jag trodde Cessa skulle reagera på ljudet och tycka att det är läskigt. Men hon bara ryckte till de första klicken och sen fattade hon grejjen Klick = Godis! Nästa lektion blir att få dem att sluta tigga. Cessa tigger inte men Carlos, han har många år bakom sig av tiggeri. Måste iaf lära honom att inte gå in på mitt ''space'' bara för att jag har något gott. Han kommer väldigt nära och ska nästan ta det ur handen på mig. Men han blir iaf inte aggresiv. Men han måste lära sig att backa undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar