måndag 25 juli 2011

Att inse.



Ringde malin idag som äger Cessa och Calle. För att berätta hurvida jag bestämt mig för att köpa dem eller inte. Och jag har kommit fram till detta.

Hästarna kommer att få gå hos mig tills det inte går längre, sommaren tar slut eller ängen de går på ska plöjas. Jag ska känna vidare under den tiden hurvida jag och Cessa kommer överens men samtidigt så kan Malin leta vidare efter någon som kan ta dem, eller om hon själv tar dem under vintern.

Jag känner helt enkelt inte att jag får den kontakten med Cessa. Eller att jag verkligen kommer att ha den tiden hon behöver för att vi ska kunna jobba fram den kontakten. Hon är en väldigt speciell häst och jag älskar henne mycket, men känner bara inte att det där djupare bandet finns där. Som jag tycker att man ändå ska känna ganska snabbt, jag känner liksom inte att hon är ''min'' varken på riktigt eller mer själsligt. Hade jag nog med tid så hade jag fortsatt att kämpa vidare, men jag kommer helt enkelt inte att ha det.

Så till hösten kanske jag istället tar hem någon eller några av mina småttingar som står hos min mormor istället. Om jag hittar någonstans att stalla dem under vintern, då mitt ställe är ett underbart sommar ställe så kommer det bli för svårt utan el och vatten till vintern. Och senare kanske det får bli en stor häst också. En stor häst som jag kan ge rätt tidsmängd, en lugnare och mer trygg häst som ändå har lite krut. Känner att Cessa är en för svår häst för mig att börja med.

Känns väldigt tungt att behöva ge upp och att behöva lämna ifrån sig dem, men jag vill att de ska få det bästa hem dom kan. Och det kommer jag helt enkelt inte att kunna ge dem på grund av mitt jobb. Men vi får se som sagt hur vi kommer att utvecklas under den sista biten av sommaren, och om inte så hoppas jag att dom får ett riktigt fint hem hos någon som har tiden, driften och förståelsen för att ta sig an dem :)

Och jag kommer fortsätta sökandet efter ''MIN'' häst!
Om det ändå hade kunnat vara du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar