tisdag 19 juli 2011

Padock fix

Idag så har jag fixat till padocken! Bytte ut trådarna mot trästolpar som jag bundit fast i plaststolparna, blev faktiskt ganska stabilt! Och mycket snyggare ;) Så nu kan ju Carlos försöka springa under trådarna när vi ska träna!

Hade inte tänkt träna något just idag då jag blev så trött efter bygget ute i solen men när Carlos traskade in i padocken självmant så hämtade jag lite morötter i stallet och NH sticken.

Övade lite med att veva med repet runt om honom och han var helt cool. Strök med spöet över hela kroppen på honom och även det gick galant. Sen slängde jag repet över ryggen och drog sakta av det och svingade det under magen på honom och han bara stod där och väntade på belöning :D Super duktig!

Och Cess stod precis utanför padocken och tittade på, Och hon regerade inte heller på att jag vevade i repet. Men man får väl se hur hon reagerar när det bara är jag och hon i padocken. Tränade inget med henne idag då jag blev så trött, men är det fint väder i morgon så är det hennes tur!


Här är lite bilder, först hur padocken såg ut först och nu. Padocken syns knappt på första bilden där jag hade tråd :P Försökte fota när jag tränade med Carlos också , men det total failade jag med haha. Får be en kompis komma och fota lite nästa gång :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar