fredag 15 juli 2011

Stallmys.


Stallet var hästarna först lite tveksamma mot. Dom är ju inte vana vid att kunna gå in och ut som dom själva vill, och jag hade hängt upp en filt för dörren som ett ''flugskydd''. Carlos följde efter mig in efter en stund och han tyckte snabbt att det var super häftigt! Han skuttade in och ut och rullade sig i spånet, så jävla söt!

Cess var mer tveksam. Mest på grund av filten tror jag. Hon trodde nog att öppningen var för liten för att hon skulle kunna gå in. Men efter några dagar då jag knutit upp filten som en gardin så hoppade även hon in! Och jävlar va stolt hon blev över sig själv!

Blev så himla glad att hon vågade själv. Det var så jag ville att det skulle gå till. Utan en människa och ett rep som försöker ''tvinga'' in henne. Bara hon fick tid på sig att samla mod så gick hon ju in :) Och nu går även hon in och ut utan problem. Desutom fungerar ju filten på ett sätt som en slags träning att hon ska känna saker som stryker över kroppen på henne. Har kunnat hänga ner filten helt på en sida men inte båda :) Då vågar hon inte gå ut! Hihi.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar