lördag 20 augusti 2011

Besök.



Idag så har jag varit i kil i princip hela dagen :) Har hälsat på min vän som precis flyttat dit. Hon visade runt mig på gården och jag fick hälsa på alla djuren som bor där, och självklart hennes två hästar. Lägger ut bilder och så i morgon. :)

Sen så åkte vi en runda och åkte förbi stall Goop där den kända kusken har sina hästar. Och fy fan va stort! Han skulla fasen ha plats för tusen hästar :) Det va kul att se.

Tanken var också att vi skulle ha åkt och tittat på ett fyra årigt varmblodssto. Men hon va på bete och kommer inte hem förens om två veckor.

Då fick jag ett infall att ringa på en häst som låg ute på blocket och som jag tittat mycket på och som desutom inte var långt ifrån där Hanna bodde. Och vi åkte och tittade på honom!

En varmblodsvalack på 9 år. Vi kom dit lite sent så han va lite otålig då han ville ut och äta kvällsmat. Alla andra hästar stod i sina boxar runt om honom och åt. Så jag förstod honom :) Men annars så var han underbart vacker och så som ägaren beskrev honom så verkade han helt perfekt för mig. Men ska nog fråga om jag får komma dit någon eftermiddag igen och umgås lite med honom och provrida en gång. Och ska se om jag kan lösa vinterplats problemet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar