tisdag 30 augusti 2011

Mysstund!


Idag när jag kom till Lucky så såg han riktigt uttråkad ut hihi. Han verkar ha funnit sig riktigt bra på gården och verkar vara redo att börja hitta på saker. Så jag ryktade av honom ordentligt, för han var verkligen hel täckt av lera -.- stod och kelade med honom en lång stund, hehe hittade hans favorit ställe att bli kliad på. På bogen och upp på halsen, han blev alldeles salig och jag fick knappt gå ifrån honom eller göra nått annat! Men tillslut så gick han med på att jag slutade och jag tog fram klickern och lite morötter och började vänja honom vi den!

Han fattade snabbt grejjen att klick är = Belöning och sen övade jag lite att han ska lyfta benet när jag knackar på det :) Detta ska jag väl ha som grund för spansk skritt sen. Och han var faktiskt riktigt duktig. Men ska fortsätta öva lite varje dag.

I morgon om vädret tillåter så ska jag nog prova att ta en liten promenad upp till herrgården och tillbaka med honom så han får titta sig omkring. Det är en lagom lång runda och det åker knappt nån bil där så vi får lunka runt ifred :) Och han verkar ha lugnat sig såpass att det inte borde vara för mycket för honom. Jag tror snarare att han vill ut snart :)

Hehe dom andra hästarna kom för att titta på oss från andra sidan vägen. Lucky gnäggade några gånger åt dem men sen struntade han i dem och ville hellre att jag skulle klia honom ^^









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar