fredag 26 augusti 2011

My Lucky Day!


Igår var en helt underbar dag...

Åkte för att provrida Lucky, varmblods valacken som jag var och tittade på i lördags, men som en annan tjej verkade hinna före mig med att köpa. Och jag sade då till mig själv att om tjejen som har hästen hör av sig och säger att han finns kvar. Då är det meningen att jag ska ha honom.

Och i onsdags så gjorde hon det! Och jag väntade inte en sekund innan jag svarade att jag skulle komma och provrida, så igår åkte jag dit och provade honom. Och jag föll direkt :)

Så det blir förmodligen hästköp till veckan! Är så jävla lycklig just nu så jag svävar runt på moln och med världens största fån flin.

Och det som är det bästa av allt är att jag kommer få ha honom på det ställe som jag verkligen ville allra mest, nämligen hos en vän till mig här i Lysvik, det är inte ens en kilometer bort och dom har nu två avels ston, två föl och en unghäst. Och jag ska få hyra in Lucky där! Allt bara löste sig och jag bara känner så långt in i hjärtat och i själen att detta är meningen att det ska hända! Han är min! Eller ja, snart förhoppningsvis :D

Här är lite bilder ifrån provridningen, dock bara ifrån då jag sadlade honom och då jag var färdig riden och satt och diskuterade med ägaren och mina två vänner som jag hade med som ''domare'' Och jag fick självklart deras medgivande! Kladdade över mitt ansikte på vissa bilder, såg förjävlig ut! Och det är ju hästen man vill se ;)

Lägger ut en liten filmsnutt sen också! Om det fungerar :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar