lördag 13 augusti 2011

Duktig Prinsessa!


Tränade med Cessa idag. Tog med barbacka padden ut till padocken och Cessa följde efter. Jag hade ingen grimma eller rep med mig. Stängde in mig och henne och började med att borsta av henne. Sen bara lade jag upp padden några gången på vardera sida och tog av och lade på den ett par gånger. Hon bara stod helt cool och lugn.

Då tog jag min väldigt strechiga täckes gjord och lade den över padden och tog tag i änden och höll den bara mot magen på henne. För det är det hon ogillar mest, när det dras åt runt magen på henne. Men hon var fortfarande hel cool! Sist jag provade detta inne i stallet så gick hon bara undan.

Jag satte ihop gjorden och hon stod fortfarande bara där! Blev nästan lite paff. Provade även detta från andra sidan och tog sedan av allt och öppnade padocken. Trodde hon skulle gå direkt ut och vara lättad :P För hon stod precis vid grinden hela tiden. Men när jag öppnade padocken så stod hon bara kvar där och vilade med ena bakbenet ^^

Sen provade jag igen utanför padocken och provade då att dra åt gjorden och spänna den sakta mer och mer. Och hon bara stod där! Helt utan grimma eller rep. Hade hon ogillat situationen så kunde hon bara ha gått därifrån. Och jag hade låtit henne göra det. Istället för att tvinga kvar henne med rep. Och hon valde att stanna och verkade gilla det! Hon stod nästan och sov när jag höll på. Bilden tog jag sista gången jag testade när jag var utanför hagen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar