fredag 19 augusti 2011

Love in the rain.



Har haft väldigt dåligt samvete denna vecka då jag endast har haft tid att vara hos hästarna en gång om dagen och det har inte blivit några långa tider heller. Vädret har varit kasst och jag har jobbat och inte haft bil.

Så hade tänkt vara hos dem en lång stund idag och pysslat men det skulle ju självklart vara dåligt väder. Och jag vet att Cessa blir grinig när vädret är dåligt. Men hon chockerade mig när jag kom åkande i bilen. Hon stod mitt ute i hagen men när jag kom åkande längst med vägen så lyfte hon huvudet, jag såg att hon gnäggade och kom rusande i full galopp och tvärnitade vid grinden. Och hon hummade åt mig när jag kom ut ur bilen. Det smälte mitt hjärta<3

Carlos brukar vara den som blir glad när jag kommer och Cess brukar mest bara lunka med. Men nu de senaste dagarna så har hon varit den som gnäggat åt mig och har börjat ''prata'' riktigt mycket. Hon börjar bli en så mycket gladare och mer öppen häst att jag nästan inte hann med att fatta när det hände. Och jag bara längtar efter att se hur hon kommer bli när skorna åker av :) Nu har dessutom hon börjat mota bort Carlos ifrån mig och vill ha mig för sig själv. Även om hon kanske inte just vill mysa. Men hon gillar att bara stå och vila bredvid mig medan jag bara står lugnt bredvid henne och småpratar.

Dock så ställer detta till problem för mig då jag så gärna vill ha dem kvar hos mig. Men inte vet om jag kommer ha plats eller råd att ha dem i vinter. Och det känns fruktansvärt tungt.

Ska se om det blir någon hästkoll i helgen, annars så tänker jag rikta in mig på mina två jag har nu och kämpa för dem i ett sista ryck. Annars så känns det som att hästarna får läggas på hyllan minst under vintern iallfall. Men vi får se om allt löser sig.

Jag tror faktiskt på ödet, även om ens egna val självklart väljer utgången. Men min magkänsla brukar leda mig rätt och jag säger som jag brukar. Är det meningen att det ska vara så, då sker det. Är det meningen att jag ska ha Cessa och Carlos så kommer det att lösa sig, och gör det inte det så är det någon annan häst därute som väntar på mig. Men det kanske tar en stund att finna denna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar