onsdag 24 augusti 2011

Glädje, sorg & Stress

Går hand i hand just nu. Nu är det klubbat att det inte blir Cessa och Carlos som kommer bli mina hästar. Jag kommer helt enkelt inte att ha råd med två just nu. Och jag och Cessa bara matchar inte varandra, det har inte klickat. Jag älskar dem båda och det kommer bli svårt att skiljas från dem. Men det känns ändå som att det är rätt. Dom ska vara kvar i några dagar till iallafall. Så kör jag hem dom till Stöllet sen.

Och idag som ett ödets nyck så hörde tjejen som äger varmblodsvalacken som jag var och tittade på i lördags av sig. Det va en tjej där i söndags och provred honom och det verkade som att hon skulle sno hästen från mig. Men tydligen så blev det inget. Så jag ska dit och provrida honom i morgon! Jag tänkte faktiskt under veckan här att om hon hör av sig, och om hästen är kvar. Då är det meningen. Då är det kanske min häst. Och det återstår att se i morgon :)

Dock har jag ingen fast plats att ha honom just nu. Men jag har några alternativ som jag förmodligen får ordning på snart. Så det är bara att hålla tummarna. Är det meningen så kommer det att ske. Och jag hoppas verkligen, för jag gillade verkligen den hästen. Men allt visar sig med tiden.

Men jag är fruktansvärt glad att jag har fått ha Cessa & Carlos denna sommar. Vi har trivits med varandra och haft det riktigt mysigt. Och vi har försökt, men jag känner att jag vill hitta ''min'' häst nu. Den rätta. Och jag hoppas att Cessa och Carlos får ett underbart hem med massor med kärlek var dom än kommer att hamna :) Och dom kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar