söndag 28 augusti 2011

Hos Stian!

Va en helt underbar upplevelse, jag och mamma åkte dit först och blev bemötta av en så jävla söt mini gris! Som kom fram till och och grymtade och ville bli kliad och lade sig på sidan som en hund så man skulle klia under magen :') Så jävla söt! Men sen så trodde vi inte att någon va hemma så vi åkte hem.

Då skrev Stian till mig på facebook och sa att han hade somnat och då åkte jag tillbaka ensam då mamma hade börjat med maten. Och det va nog bäst så för hon hade inte fått en syl i vädret haha! För gud va vi pratade. Vi har så lika sätt att tänka och han hade mycket att berätta om och lära mig och det va så underbara historier och exempel han hade.

Och det bästa av allt var ju att träffa djuren. I den första haden jag gick ut i så kom det genast fram två hästar och ville kela och bli kliade då det va många flugor. Så det slutade med att jag hade en häst på vardera axel :') Sen visade Stian mig lite övningar han gjorde med sina hästar. Men då han skulle visa med sin lilla skimmel så kom en åsna fram och ville göra allt istället! Han har lärt den spansk skritt :D Så jävla gullig och söt.

Och dom mesta av djuren han har var väldigt skygga, rädda och osäkra när dom kom. Och nu vågar dom komma fram till helt okända människor för att mysa fast vissa av dem tillochmed har blivit misshandlade.

Det gulligaste att se under dagen var hans två miniatyrer :') En liten med dvärgväxt, den lilla vita hästen Cupido<3 Hel skön! Och den lilla amerikanska miniatyr hingsten blev jag såld på. Han va också väldigt osäker i börkjan och rädd för folk berättade Stian men när jag satte mig ner på knä så kom han och lade huvudet på min axel så jag kunde klia på honom och sen ställde han sig och kliade tillbaka :') Så kalrt man blev kär!Det var verkligen en upplevelse och jag kommer verkligen åka dit igen!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar