måndag 29 augusti 2011

Dortemo Lucky


Ja då är man hästägare då. Jag greppar det liksom inte. Det känns som jag drömmer :') Känns som att man snart ska vakna med den förtvivlan och gråt som man känt så många gånger förr. Men det gör jag inte. Drömmen bara fortsätter<3

Igår kväll så åkte jag och hämtade honom. Lastningen tog någon minut men gick bra och han stod nöjt och åt hela vägen hem. Var ett väldigt regnoväder under hemresan men det gick bra.
Väl hemma så gick han lugnt in i sin box och började käka. Gick förstås runt och nosade och så men lugnade sig snabbt. Och inte ett gnägg! Men sen mer fram åt morgonen så hade hästarna kommit underfund med varandra och började ropa åt varandra. Lucky står i en utebox ute på gårdsplanen och de fem andra inne i stallet. Det är väl meningen sen att Roi unghästen på gården ska få stå bredvid Lucky i den andra boxen. Och sen i samma hage som honom om allt går bra :)

Mer grund information om Lucky och hans stam kommer jag att skriva under fliken ''Hästarna'' Som finns under headern på bloggen.

Men han är en helt underbar häst (Än så länge iaf ^^) Och är hel cool. Kent verkade honom idag och fast allt var nytt och han var hingst för bara två månader sedan så stod han lugnt och snällt. Eller ja riva runt lite i stallet först såklart, han tyckte att allt låg bättre på golvet haha. Men efter några tillrättavisningar så stod han snällt stilla. Och han hade till min lättnad super fina hovar! Nästan ingen strålröta alls så kommer knappt att behöva behandla hovarna med annat än mortion, kommer dock spraya lite äppelcidervinäger på kvällarna i förebyggande syfte :) Och han blev inte ett dugg öm av att bli av med skorna, annat var det med Cessa, Men hon tyckte nog mest att det var konstigt till en början. För sen så ömmade hon inget alls.

Iaf så släppte jag ut honom i en hage sen och han sprang i en halv cirkel och började sen att äta nöjt. Dom andra hästarna upptäckte honom och dom sprang runt lite och gnäggade lite men Lucky var faktiskt väldigt lugn och cool och snart stod alla och åt igen :D Hoppas verkligen att dom ska komma överens!

Det känns så jävla bra än så länge och jag hoppas att det fortsätter så! Kent skulle maila före och efter bilderna från verkningen, så jag lägger ut dem när dom kommer :) Men i bildbomben i inlägget under detta så finns det lite bilder på hans nya barfota hovar :) Och själva vackra han såklart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar