söndag 25 september 2011

Goodiebag!











Fick en goodiebag av min mormor! :) En massa hästsaker som samlats ihop under åren. Och som jag nu har användning för! Fick med två läder grimmor, en som mamma gjort, och en som vi haft till mormors förra tinker. Och den sistnämda är den som Lucky har på sig på bilderna! :) Finns inget snyggare än läder grimmor! :)

Och det var några huvudlag med också, så jag kunde äntligen sätta ihop ett träns som jag kan ha hackamore bettet på! Som jag vill ha när jag ska börja med mer dressyr och akademisk ridning. Och det blev super fint. Men är tveksam om det kommer att passa. Sidostyckena är lite väl långa. Så kanske får försöka sätta ihop ett annat :) Men jag fick ÄNTLIGEN något som jag velat ha länge :D nämligen helt vanliga släta lädertyglar! Utan stoppar eller andra krussiduller på. Jag älskart! :)

Har varit slapp efter förskylningen och inte gjort något med Lucky. Hade tänkt leka med grabbarna i hagen idag, men dom var så trötta och slöa och inte alls på något lek humör. Slängde ut en pilatesboll i hagen till dem. Dom var intresserade av den, speciellt Roi. Men som sagt så var dom båda så trötta att ingen av dem direkt orkade bry sig om den haha. Men dom kommer nog leka med den sen :)

Jag måste verkligen sätta mig ner och försöka göra ett arbetsschema om Lucky. För det blir liksom inget gjort annars eller bara något halvdant. Måste försöka komma igång med någon slags träning om vi ska komma någonvart :) Och Matilda och jag ska försöka göra ett gemensamt så att hon kan börja jobba med Roi! Mycket roligare om man är två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar