tisdag 20 september 2011

Tuffa grabbar





Jag är fortfarande assjuk. Har fått vara hemma från jobbet både igår, idag och ser ut som att jag får vara det i morgon också... INTE kul. Jag har varken tid eller råd att vara sjuk just nu.

Och igår var jag så dålig att det enda jag orkade igår var att ta ut hästarna på morgonen. Åkte hem och sov och när jag vaknade senare på dagen var jag så full i feber att det gjorde riktigt ont att bara stå upp. Så blev soffliggandes hela dagen. Så dom som jag hyr in Lucky hos fick fixa boxen för kvällen och ta in hästarna. Men det var jobbigare än jag trodde att vara ifrån honom en hel dag!

Så idag tvingade jag mig iväg för att mysa med honom och göra boxen. Men det tog på kroppen... Men ska iväg ikväll igen och ta in honom själv iaf<3

När jag var med grabbarna i hagen idag så höll dom på utanför att flytta en stor skorsten. Och hästarna var hel lugna fast alla ljud och stora maskiner. Dom stod intill mig och tittade nyfika på. Inte ett dugg spända överhuvudtaget. Och Roi var mer intresserad av mig än av tumultet utanför hagen. Igen skulle han dra i mina kläder! haha drog jag upp huvan över huvudet så drog han ner den igen och skulle vara i ansiktet på mig. Riktigt busig var han. Men ville inte leka upp honom när det hände så mycket på andra sidan staketet. Annars hade jag nog provat att springa runt lite med honom. Och om min kropp orkat det förstås...

Men efter ett tag så började jag riktigt trötta på Roi och började stampa med ena foten i marken för att visa Roi att jag var irriterad. Han blev ganska förvånad haha. Och gick undan men bara en liten stund. Sen kom han tillbaka för att testa mina gränser. Och så svag som jag kände mig så orkade jag inte riktigt lägga ner mig i att köra undan honom. Så Lucky kom till undsättning<3
Han körde bort Roi och ställde sig bredvid mig så att Roi inte kunde komma åt mig :') Även om han höll på att beta i andra änden av hagen när han såg mina svaga försök att få bort Roi så kom han och hjälpte mig. Min hjälte hihi<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar