onsdag 14 september 2011


Idag så var solen framme och jag tänkte inte ödsla en minut efter jag kom hem från Jobbet! Så jag bytte om, packade med kameran och drog bort till stallet & Lucky!

Tog in honom och började göra i ordning honom inför en ridtur i solen. Tänkte först ta sadel, men ångrade mig sen och red barbacka istället :) Det blev nya vägar i dag så skrittade bara så att han skulle få tid att gå och titta på allt. Så kanske man kan öka takten nästa gång.

Ridturen gick jätte bra! Underbar dag så man satt och log hela rundan! Han fjantade sig lite när vi kom till en stor vattenpöl och ville först inte gå förbi den, men när jag väl fick förbi honom så vart han mäkta stolt! Och en sväng fick jag hoppa av och leda honom då han bestämt ville stanna och käka på ett ställe och vägrade gå haha. Jag var helt maktlös på ryggen ^^ Så det var bara att hoppa av och leda honom en bit. Hade jag haft mer tid så hade jag låtit honom käka och gått när han ville det. Men nu var jag tvungen att ta över lite.

Jag skulle behöva börja jobba honom från marken nu så han får lösgöra kroppen lite. Red honom på en volt på gården när vi kom tillbaka och fy fasen så stel :) Så får bli lite dressyr träning och markträning med honom så att han får lossa lite :)

Jag fotograferade Lucky. Och Matilda var snäll och fotade mig & honom! Och jag red INTE ut utan hjälm. Tog bara av den så att det skulle bli lite finare kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar