tisdag 27 september 2011

Idag så hade jag och Matilda planerat att rida Lucky, hon skulle fota mig och jag skulle fota henne och Roi. Och när jag åkte till stallet vid sex så var solen på väg ner, och det var superfint ljus.

Men på grund av ett super krångligt träns -.- Så blev det för sent, jag skulle göra nya hål i tränset och det tog ett tag innan vi lyckades med det. Men så provade jag tränset och då blev sidostyckena för korta iallafall fast dom såg för långa ut. Och gamla rostiga spännen var ingen hit att försöka justera. Så det hann bli för mörkt för att kameran skulle klara av att ta fina bilder. Blev för mörkt eller för suddigt... Suck..

Så vi försöker igen i morgon :) Och i TID!

Btw, så fungerade Lucky riktigt fint med hackamoret, trots att det verkligen behöver justeras för att passa bättre. Dock så var han inte alls på humör att bli riden, han bara stannade hela tiden och ville inte gå. Han var inte irriterad utan bara bänglig :) Vet inte om det är sadeln han inte gillar, Och så var det dags för dem att gå in och få kvällsmat. Så han tyckte väl att det inte var rätt tidpunkt :)

Så vi sket i det. Men han verkar få lättare att hitta sin form med hackamoret, för han var på väg att leta efter den en sväng där. men sen tröttnade han på turen haha. Så hoppas på bättre resultat i morgon! Och några snygga foton ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar