fredag 16 september 2011

Nya tyglar!


Idag har jag varit riktigt hurtig må jag säga!

På väg hem från jobbet så stannade jag till vid häst&hund butiken i Torsby. Jag brukar vara inne där och handla och sist jag var där så såg jag ett par riktigt fina tyglar som jag tänkte skulle passa bra till Luckys sidepull. Då de vita bomullstyglarna jag har är snygga men väldigt otympliga att rida i... Så behövde ett par kortare vanliga tyglar. Men svårt att hitta i rätt färg!
Men så hängde det då ett par bruna tyglar där och det såg ut som att det kunde matcha. Men så kollade jag prislappen... 319 kr kändes lite väl mastigt för ett par tyglar. Så jag köpte dem inte då.

Men så var jag in där idag och kollade igen, för butiken ska flytta så dom rear ut massor med saker, kollade prislappen och det stod fortfarande 319 kr på dem. Då gick jag till kassan och frågade då om dom hade några bruna tyglar på rea, hon följde med bort och tog fram just de som jag ville ha och sa, tja du kan ju få dom här för halva priset! :D Så då köpte jag dem med en gång självklart! 150 kr :D Mycket mer passande för min ekonomi!

Så idag var jag ute på ännu en barbacka tur med Lucky och testade dem :D Och verkligen super fina och sköna tyglar! Och även om det var några nyanser ifrån tränset så såg det faktiskt inte så illa ut! Och det jämnar nog ut sig ju mer dom blir använda :)

Jag red upp till ett längdskids spår uppe i skogen som är en super fin ridrunda! Men jag har börjat undra om han har blivit riden i skogen förut? För när vi kommit en bit på stigen så började han fjanta sig där det blev för blött eller geggigt och vissa stället krävdes det lite övertalning för att få honom att gå förbi. Men när han gjort det en gång så gick det super bra andra gången! Men kände efter en stund att det räckte för dagen. Så vände hem när det gick bra. Ville inte utmana ödet då jag red barbacka ifall han skulle slänga sig åt sidan för någon vattensamling :)

När jag kom ner till asfalten igen så kände jag för att testa honom lite till. Så red igenom själva Lysvik på vägen hem, alltså igenom villaområdet. Och då gick det minsann så bra så! haha gräsklippare, bilar och annan skit var då inge läskigt, men några vattenpölar och buskar var minsann farliga! Knäppa häst :') Får testa igen och då ta på sadeln så man har lite mera grepp haha.

När vi kom tillbaka så hämtade jag vattenbaljan som jag hade i Cessans & Carlos hage i sommras, då det inte verkar som att Lucky går ner till ån och dricker i denna hage, och det kan jag förstå för det är inga bra ställen han kan göra det på. Så jag åkte och hämtade baljan och ställde den i hagen och fick då istället bära vatten i en hink från ån och hälla i baljan. Så nu har han iaf vatten :) För han var lite väl törstig idag när jag hämtade honom inför ridturen.

Sen så övade jag lite med att stryka på flugmedel på honom ute i hagen. Vilket han verkligen inte gillar haha. Men det gick skapligt bra! Fick på det värsta ställena iaf. Tror att det är lukten han reagerar på. Men ska prova igen i morgon. Och efter det så var jag hurtig och mockade ur hagen! Så nu kan jag allt sova med gott samvete :) Och idag, inatt och imorgon så blir det fint väder. Så han får vara ute inatt, goare för honom och för mig som kan få lite sovmorgon i morgon hihi :D

Jädrar vilket långt inlägg det blev nu då! Jaja det är väl bra det blir nått :D Så får vi se vad som händer i morgon!

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar