onsdag 7 september 2011

Saddle up

Idag blev det en ridtur me Lucky! Solen kikade fram så passade på direkt. Red med sadel idag. Och det gick faktiskt riktigt bra att få på den & den verkar passa. Band dock upp Lucky för jag litar inte riktigt på honom ännu då han blir väldigt irriterad & kan kicka lite med bakbenen. Men jag stod och höll gjorden under magen på honom, tog det långsamt och kliade honom samtidigt. Så sen fick jag spänna fast gjorden utan att han blev irriterad över huvudtaget ^^ Stolt blev jag över min duktiga pojke!

Ridturen var inte så lång, kanske 20-30 minuter bara. Då vägen vi hamnade på håller på att fixas och det vara alldeles för stora stenar där. Lucky gick ju framåt med öronen fram men snubblade så fasligt. Och sen kom det typ massor av bilar på den vägen vi var på och Lucky ville inte flytta på sig då det var värst i kanterna på vägen. Så jag fick gå tillbaka en bit och upp på en annan väg. Gick upp längst en brant backe och fick sen vända ner igen då jag upptäckte att man hamnade på en gård då bara haha.

Sen gick vi hemåt så det blev en lugn tur. Ville ta det lite lugnt med hans hovar då han inte är riktigt van än. På asfalten går det bra och mer tillplattade grusvägar. Men denna väg var riktigt jävlig. Även om det inte verkade göra väldigt ont på honom. Men ömheten kommer nog snart att släppa bara han får komma ut mer och träna :)

Hihi när jag tog in honom innan vi skulle ut så slängde han ner sig i boxen och började rulla sig fast jag stor med honom där inne. Skulle precis börja borsta honom, och det var som att han inte tyckte att han var skitig nog! Hihi ''vänta! vänta!... så där nu kan du börja!'' Men snacka om trygg häst som vågar göra det i ett så trångt utrymme medan jag är med! Underbar är han<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar