lördag 3 september 2011

Vilo dag


Idag har jag faktiskt inte gjort någonting med Lucky förutom att borsta av honom och myst lite och övat lite lätt på trick träning. Och då övade vi på att ''Le'' Någon får följa med någon dag och ta kort så ni kan se vad det är för nått :) Och då kanske man kommit lite längre också.

För idag har jag bara velat vila upp mig och göra nått som jag inte haft stund med på ett tag. Att se film. För det är så avslappnande för mig och jag älskar det verkligen. Men på senaste tiden så har jag inte gjort det så mycket som jag velat. Så idag har jag mysit i soffan med filmer och lite tv. Och det var så jäkla skönt att bara få ta det lite lugnt. Sen gjorde jag förstås lite hushålls sysslor också, städa, tvätta & diska förstås. Men behövde verkligen några timmars slappande :)

Men i morgon så ska jag nog hitta på något med Lucky igen om vädret är fint! Då tänkte jag öva lite med paden ute i hagen kanske och lite mer trick träning. Och sen kanske ta en promenad eller en ridtur framåt kvällen :) Vi får se vad man hinner och orkar med! Och förstås vad Lucky har lust med. Ikväll fick hästarna vara inne. Hade gärna haft Lucky ute ikväll men vågar inte riktigt när de andra är inne ifall han blir orolig. Så det blir att gå upp i morgon också för att åka och släppa ut honom. Suck.. Lösdrift hade suttit fint nu[v] Men det var faktiskt inte så jätte jobbigt att gå upp i morse som jag trodde. Det är väl för att man vet att det man går upp för faktiskt är värt de[v] Han har faktiskt börjat små prata lite när man är med honom, han gör ifrån sig nästan helt ljudlösa små gnäggningar, men dom kommer! ^^

Har ändrat lite i designen på bloggen. Men kommer nog att ändra igen, blev inte så nöjd. men det kanske får se ut så här en stund tills jag har någon bättre bild att använda i headern och mer ork att fixa en. :)

Men nu så ska jag nog se någon mer film och slappa lite mera! Så god kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar